ذهن

طی کردن دوره کارما چگونه است؟ حل شدگی (پاک شدن) در هنگام مرگ چیست و نقش استاد در آن چگونه است؟

زمان حدودی مطالعه ۵ دقیقه / ۲۹ دی ۱۴۰۰ / مدیر سایت

سادگورو به یک سری سوال در این مورد پاسخ میدهد که آیا کسی میتواند در لحظه مرگ به انحلال (پاک شدن ) برسد، حتی اگر در مرحله رهایی نباشد؟

طی کردن کامل دوره کارمای پرارابدا

سوال: آیا در لحظه مرگ برای کمک به کسی که کاملاً به مرحله رهایی نرسیده است کاری میکنید؟
سادگورو: اگر کسی کامل دوره کارما پرارابدا را طی کرده باشد -که اکثرا اینطور نیست- میتوانیم به او کمک کنیم تا هشیارانه بمیرد تا در یک وضعیت ناآگاهانه زیرا جو مساعدی وجود دارد. حل شدگی امکان پذیر است و او آزاد میشود اگر پیش از کامل شدن پرارابدا بر اثر بیماری بمیرند، دیگر جواب نمی‌دهد. تنها کاری که میتوانیم انجام دهیم این است که به او کمک کنیم با آگاهی بمیرد. سپس او در دنیایی دیگر زندگی کمی پیشرفته‌تری خواهد داشت.

اگر کسی به دلیل شکستگی بدن یا به دلیل آسیب دیدگی یا بیماری یا هر چیز دیگری زمان مرگش رسیده باشد، به چنین شخصی میتوانیم کمک کنیم با آگاهی بهتری بمیرد تا در دنیای دیگر زندگی کمی پیشرفته‌تری داشته باشد.

وقتی کسی کامل دوره کارما پرارابدا را طی کرده باشد، دیگر همه چیز تمام است. او در یک فضای ویژه‌ای است که در آن شکستن کارما وجود دارد. افراد زیادی هستند که احتمالا مثل یک احمق واقعی زندگی کرده‌ باشند، اما در روزهای آخر، ناگهان احساس جدیدی از خرد و آگاهی در آنها وجود دارد، چون سهم کارمای آنها به پایان رسیده. فقط موارد جزئی باقی مانده و سهمیه بعدی کارما هنوز وارد نشده است، بنابراین این یک بازه‌ی فرخنده است.

نقش استاد برای کسی که کامل دوره کارمای پرارابدا را طی نکرده

حتی برای شخصی که زندگی جاهلانه‌ای داشته است، خواهید دید که به طور ناگهانی میداند "در سه روز آینده خواهم مرد." افراد مسن ، که کاملاً سالم هستند، به‌سادگی میفهمند. ما میتوانیم چنین افرادی را به راحتی به حل شدگی برسانیم زیرا آنها در آن حالت فرخنده قرار گرفته‌اند که هیچ گونه اسارت کارمایی وجود ندارد. ذخیره‌ای در جای دیگری وجود دارد، اما در اینجا، فضای کمی وجود دارد که بدون کارماست. نبودن کارما به معنای عدم فردیت است. هیچ ماده ای برای انجام فرآیند فردی وجود ندارد. به مرحله‌ای رسیده‌اید که درحال رسیدن به حل شدگی هستید، زیرا سهمیه بعدی هنوز آزاد نشده است. سهمیه فعلی تمام شده است و در آن فضا حل شدگی بسیار ساده است. اگر کسی به آن فضا نرسیده است، اگر کسی به دلیل شکستگی در بدن، یا به دلیل آسیب دیدگی یا بیماری یا هر چیز دیگری زمان مرگش رسیده باشد، به چنین شخصی میتوانیم کمک کنیم با آگاهی بهتری بمیرد تا در دنیای دیگر زندگی کمی پیشرفته‌تری داشته باشد.

توضیحی درباره‌ی طرز کار کارما برای افراد مختلف

سوال: پس سادگورو، هر بار یک نفر به دنیا می‌آید، یک بسته کارما دارد تا آن را در این زندگی به کار بگیرد؟

سادگورو: انبار ذخیره همینجاست. همین حالا یک کامیون بار از آن خارج شده تا به کار گرفته شود. انبار همواره همینجا در سر شما قرار گرفته است. کاری که با سامیاما انجام میدهیم این است که وارد پرارابدا نمیشوید. شما وارد جنبه سانچیتای کارمای خود میشوید. شما در حال باز کردن انبار هستید. به همین دلیل است که وقتی فردی مسیر معنویت را طی می کند، اگر شرایط را به درستی اداره نکند، بیش از شخص دیگری رنج خواهد برد زیرا در حال تولید حجم زیادی از آن هستند. دیگران فقط آنچه سهمیه‌ی آنهاست انجام میدهند. شما تلاش میکنید تمام سهم خود را دریافت کنید، میخواهید امروز دکترای خود را بگیرید، بنابراین قدم به قدم پیش نمیروید. به همین دلیل همیشه این میزان از نظم و انضباط به تمرین‌های یوگا آورده شده است، بنابراین زمانی که چیزی بر شما غلبه میکند، میتوانید آن شرایط را کنترل کنید. در غیر این صورت، اگر موقعیت‌هایی را ایجاد کنید که آماده آنها نیستید، کارما میتواند شما را کاملا خفه کند.

نقش استاد در طی شدن کامل دوره کارمایی

سوال: در بسیاری از موارد شما به شاگردان خود گفته‌اید، "من فقط میتوانم مسیر را به شما نشان دهم. نمیتوانم شما را آزاد کنم." آیا این بدان معناست که شما کارمای آنها را حل نمیکنید؟

سادگورو: زمانی که من درمورد این چیزها با شما صحبت میکنم در مورد مرگ صحبت نمیکنم. من در مورد زندگی فعلی شما صحبت میکنم تا بتوانید این زندگی را ثمربخش زندگی کنید. منتظر نباشید من کار را تمام کنم و تا آن زمان زندگی احمقانه‌ای داشته باشید. من به شما آموزش میدهم و از شما میخواهم که زندگی خود را به دست خود بگیرید تا به‌زیبایی و معقول زندگی کنید. مراقبت زندگی خود باشید، در جهت فهمیدن همه‌چیز کار کنید تا در اینجا زندگی متعالی‌ای داشته باشید.

سادانا انجام میشود تا احساس ویژه‌ای از آگاهی ایجاد کنید، و در روند انحلال کارما سرعت میگیرید تا پرارابدا سریعتر و سریعتر به پایان برسد

کسانی که کاملاً خود را به من واگذار میکنند، حتی برای یک لحظه، آن‌ها دیگر لازم نیست نگران رهایی خود باشند. رهایی حتمی است. اینکه به زیبایی زندگی میکنند یا نه، این حتمی نیست. این چیزی است که باید آن را به دست آورید. راه دیگری وجود ندارد.
دلیل اینکه سادانا انجام میشود این است که زندگی صد‌ درصد در دستان شما نیست. ممکن است بسیاری از افراد، یا به دلیل آسیب دیدگی، تصادف، بیماری یا به هر دلیل دیگری، پرارابدا کامل خود را اجرا نکنند. امروزه بیشتر مردم در بیمارستان‌ها میمیرند زیرا دوره کارما پرارابدا خود را کامل طی نمیکنند. چند نفر هرروز بدون هیچ گونه بیماری تنها به دلیل کهولت سن میمیرند؟ درصد بسیار کمی هستند.
سادانا انجام میشود تا میزان مشخصی از آگاهی ایجاد کنید، و در روند انحلال کارما سرعت بگیرید تا پرارابدا سریعتر و سریعتر به پایان برسد. اگر برخی از جنبه‌های پرارابدا خود را حل کنید - به طور کلی شما در حال کار بر روی ابعاد ذهنی و احساسی پرارابدا خود هستید - میتوانید مدت طولانی‌تری از زندگی خود را در یک حالت فرخندگی زندگی کنید. اگر آنها را حل کنید، پرارابدای فیزیکی شما هنوز وجود دارد، بنابراین شما به زندگی خود ادامه میدهید، اما بدون کشمکش ذهن و عواطف. این حالت رستگاری است. وقتی پرارابدای فیزیکی تمام شد، بدن خودش را رها میکند. احتمال آزادی بسیار بیشتر است.

‌مطالب مشابه
سادگورو: مهمترین فرایند زندگی خواستن است...چطور همه می‌توانند به روشندلی برسند
ذهن

سادگورو: مهمترین فرایند زندگی خواستن است...چطور همه می‌توانند به روشندلی برسند

هیچکس نیست که توانایی فهمیدنش را نداشته باشد.اگر شما توانایی فهمیدن این را نداشتید، من وقت خودم را برای شما تلف نمی‌کردم – باور کنید من درباره‌ی این چیزها خیلی بی‌رحم هستم. اگر شما به طور کامل ناتوان باشید، اگر شما یک امکان نباشید، آن موقع دیگر من یک لحظه را هم با شما تلف نمی‌کنم. آیا تا به حال دیده‌اید که من سعی کنم که به قورباغه‌ها مراقبه یاد بدهم؟ من تا بحال یک لحظه هم وقتم را با هیچ قورباغه‌ای تلف نکردم بجز در کلاس زیست‌شناسی، چون من این امکان را در قورباغه نمی‌بینم.


پربازدیدترین مطالب
به گفتگو آنلاین خوش آمدید
سلام! برای صحبت در واتساپ یکی از کارشناسان پشتیبانی ما را انتخاب کنید
تیم به طور معمول در چند دقیقه پاسخ می دهد.