ذهن

چرا روابط دوست دختر-دوست پسری به شدت پیچیده است؟

زمان حدودی مطالعه ۴ دقیقه / ۲۰ دی ۱۴۰۰ / مدیر سایت

با اینکه روابط می‌توانند شیرینی زیادی به زندگی ما بیاورند، آن‌ها همچنین می‌توانند تجربه بدی در ما باقی بگذارند. مونی روی از سادگورو می‌پرسد چرا روابط گاهی وقت‌ها تلخ می‌شوند.

مونی روی: چرا روابط، بخصوص روابط بین دوست دختر و دوست پسر یا زن و شوهر، بسیار پیچیده می‌شوند؟

سادگورو: ناماسته مونی. همه می‌دانند که روابط شیرین هستند، اما در آن تلخی هم وجود دارد و شما شروع به حس کردن آن کرده‌اید. متأسفانه امروزه ما این ایده را از غرب گرفته‌ایم که اگر شما کلمه‌ی « رابطه » را به زبان بیاورید، مردم به طور کلی به روابطی که بر پایه‌ی نیازهای جسمانی هستند فکر خواهند کرد. اما رابطه می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد.

اگر رابطه‌ها بر پایه‌ی نیازهای جسمانی بنا شده باشند، جذابیت بدن طرفین برای یکدیگر بعد از مدتی معمولاً  از بین خواهد رفت. چیزی که شما آن را بعنوان برترین چیز در نظر گرفته بودید، بعد از مدتی دیگر برترین چیز نخواهد بود.

 وقتی که علت اصلی‌ای که آن‌ها بخاطرش وارد رابطه شده بودند شروع به کمرنگ شدن کند، طبیعی خواهد بود که طرفین شروع به خارج شدن از آن رابطه کنند. بدون این که دلیل آن را بدانند، شروع به بد رفتاری با یکدیگر می‌کنند. چون در اصل این روابط برای این است که شیرینی و خوشحالی را از فرد دیگر بیرون بکشید. بعد از مدتی وقتی رابطه نتایجی مثل اول آن نداشته باشد، کمی تلخی شروع به بوجود آمدن می‌کند.

اگر روابط بر پایه‌ی ‌نیازهای جسمانی بنا شده باشند، جذابیت بدن طرفین برای یکدیگر بعد از مدتی از بین خواهد رفت. چیزی که شما آن را بعنوان برترین چیز در نظر گرفته بودید، بعد از مدتی دیگر برترین چیز نخواهد بود.

 

همزمان با این که شما شروع به پیرتر شدن می‌کنید، ممکن است که اتفاقات خاصی رخ دهند. از دیروز تا امروز، شما کمی پیرتر ‌اید. پس امروز، درحالی که شما جوان هستید، باید به تمام رابطه‌هایی که در زندگی‌تان دارید فکر کنید - نه فقط روابط بیولوژیکی - باید از لحاظ این که آن‌ها راهی برای ظهور خوشی باشند به آن‌ها فکر کنید، نه این که راهی برای استخراج خوشی از فرد دیگر باشند.

برای این که این اتفاق بیفتد، شما اول باید توسط ذات خودتان سرشار از خوشی باشید. اگر شما روی این تمرکز کنید که لبریز از خوشحالی فراوان باشید، و رابطه شما برای این باشد که این خوشحالی را با فرد مقابل شریک شوید، شما دیگر نباید نگران مشکلات معمولی‌ای باشید که مردم در روابط‌شان با آن‌ها رو به رو می‌شوند.

... بهترین چیز این است که خودتان را به شکلی اداره کنید که به طور طبیعی موجودی شاد و سرزنده باشید. اگر این اتفاق بیفتد، دیگر رابطه‌ی شما بر پایه نیازها بنا نخواهد شد.

چگونه روابط را اداره کنیم؟

یک رابطه ممکن است که فقط درگیر با یک قسمت از زندگی باقی نماند. زمانی افراد با یکدیگر هستند، آن‌ها باید چیزهای زیادی را با هم شریک شوند. به طور طبیعی شما برای مسائل کوچکی که در زندگی مشترک پیش می‌آیند، شروع به اذیت کردن یکدیگر می‌کنید.به همین خاطر، تعاملات زیادی بین طرفین بوجود میاد که حتی شما ممکن است که نام آن‌ها را مشاجرات هم بگذارید.

شما نمی‌توانید هر روز تمام این چیزها را در زندگی اداره کنید. بنابراین بهترین چیز این است که خودتان را به شکلی اداره کنید که به طور طبیعی موجودی شاد و سرزنده باشید. اگر این اتفاق بیفتد، دیگر رابطه شما بر پایه‌ی ‌نیازها بنا نخواهد شد.

بهترین چیز این است که خودتان را به شکلی اداره کنید که به طور طبیعی موجودی شاد و سرزنده باشید.

 

زمانی روابط بر پایه نیازها بنا شده باشد و نیازهای شما برآورده نشوند، آن موقع شروع به گذاشتن چیز دیگری به جای نیازها، زیر پایه‌های رابطه‌تون می‌کنید تا فرو نریزد. بخاطر این که چیزی را که قرار بوده است دریافت کنید را دریافت نکرده‌اید، شما شروع به شکایت کردن و احساسی تلخ داشتن می‌کنید.

  اگر فقط شما این نیاز را درون خودتان حذف کنید، و به طور طبیعی سرشار از خوشی باشید، آن موقع شما می‌توانید روابط بسیار زیبایی با هر انسانی داشته باشید و فرقی نداشته باشد که او چه کسی است. لازم نیست که آن‌ها مثل شما باشند. امیدوارم که شما در زندگی‌تان بهترین روابط را داشته باشید.

بیوگرافی سادگورو 

به گفتگو آنلاین خوش آمدید
سلام! برای صحبت در واتساپ یکی از کارشناسان پشتیبانی ما را انتخاب کنید
تیم به طور معمول در چند دقیقه پاسخ می دهد.