چگونه باید از ساختار کارمایی‌مان رها شویم؟

زمان حدودی مطالعه ۴ دقیقه / ۲۸ دی ۱۴۰۰ / مدیر سایت

سادگورو روش ساده‌ای برای حرکت به سوی رها شدن از ساختار کارمایی به ما می‌دهد.


سوال: اگر افکار ما ساختار کارمایی ما را منعکس کند، آیا تغییر الگوی فکر میتواند بر ساختار کارمایی تأثیر بگذارد؟ و چگونه میتوانیم از آن رهایی یابیم؟

رها شدن از ساختار کارمایی


سادگورو: بین فکر و تفکر تفاوت وجود دارد. افکار وابسته به محتوای ذهن شما به راحتی ناپدید میشوند. تفکر یعنی شما آگاهانه به چیزی فکر کنید. اینکه چگونه فکر میکنید ممکن است به شدت تحت تأثیر محتوای ذهن شما باشد، اما هنوز هم عقل شما اختیار دارد که اگر تمایل داشتید فراتر از آن فکر کنید. در برنامه‌های مهندسی درون و ایشا یوگا، ما بیش از سی ساعت با شما میگذرانیم تا یک تمرین بیست و یک دقیقه‌ای را منتقل کنیم. کاری که ما در این زمان انجام میدهیم این است که به شما کمک میکنیم تا آگاهانه فراتر از محدودیت‌های کارمایی خود فکر کنید. زمانی که شما هر نوع خاصی از یوگای کریا یا سادنا (روشی منظم برای رسیدن به دانش یا هدفی که خواهانش باشیم) انجام میدهید و فکر شما به آن کمکی نمیکند، ممکن است انرژی به سمت بالا فوران کند، اما فکر شما به سمت پایین می‌رود. اگر فکر و انرژی با یکدیگر در تضاد باشند، میزان معینی ناسازگاری و درگیری ایجاد میکند.
این همان چیزی است که برای بسیاری از مردم اتفاق می‌افتد. شما در برنامه نشسته بودید و ناگهان متوجه شدید، "درسته! این واقعاً خود من هستم که همه این کارها را می‌کنم. من همیشه فکر میکردم این شخص دیگری است که با من کاری می کند، اما در واقع خود منم!" این در سه ماه اول برنامه برای شما اتفاق می‌افتاد. مثل یک رویا - همه چیز دگرگون شد. اما آرام آرام، مردم به همان الگوهای قدیمی برمیگردند. دوباره شروع میکنید به سرزنش دیگران بخاطر آنچه در زندگی شما اتفاق می‌افتد. این به معنای برقراری دوباره نادانی و جهل شماست. و بعد هیچ فضایی برای شکوفایی سادنا وجود ندارد. اگر این تمرین را بدون تنظیم فضای روانشناختی لازم انجام دهید، فقط مزایای سلامتی ایجاد میکند، بدون دگرگونی.


اگر کریای شامباوی ماهامودرا (از برنامه مهندسی درون) را بدون مناسب‌سازی فضای روانی انجام دهید، انرژی بالا میرود، اما ذهن شما آن را پایین می‌آورد.


این به این دلیل نیست که تمرین خسته میکند. به این دلیل نیست که سادنا شما تاثیر خود را از دست داده است. این فقط به این دلیل است که فضای روانی لازم را برای پیشرفت در تمرین تعیین نمیکنید. اگر کریای شامبهاوی ماهامودرا (از برنامه مهندسی درون) را بدون مناسب‌سازی فضای روانی انجام دهید، انرژی بالا میرود، اما ذهن شما آن را پایین می‌آورد. به همین دلیل کسانی از شما که این برنامه را انجام دا‌ده‌اید باید هرروز قبل از انجام شامبهاوی به خودتان یک دوره کوتاه مدت سه دقیقه‌ای از مهندسی درون بدهید.
این دوره فشرده و کوتاه مدت، فضای روانی لازم را برای فاصله گرفتن از ساختار کارمایی ایجاد میکند. اگر آن فضای روانی را ایجاد نکنید، محتوای ذهن همراه شما می‌شود و به شما می‌رسد. آنچه ما در برنامه مهندسی درون به شما ارائه میکنیم روشی قابل اطمینان برای برطرف کردن آن است. اگر هر روز به برطرف کردنش بپردازید و تمرین خود را انجام دهید، تحول یک فرایند مداوم خواهد بود. تا زمانی که زنده هستید، این تحول عمیق وعمیق‌تر خواهد شد. تنها یک تمرین کافی است. لازم نیست چیزهای مختلفی انجام دهید. اگر خودرا به همین یک چیز متعهد کنید، شما را تا آخر راه میبرد.
رها شدن از ساختار کارما به معنای فراموش کردن آن نیست. فراموشی رهایی نیست. مهم است که آن را بشناسید اما در آن گیر نیفتید. نادیده گرفتن یک چیز به معنای رهایی نیست. شناخت آن و تاثیر نگرفتن از آن است که اهمیت دارد. اگر این فضا را ایجاد کنید، شما را به آن سوی ساختار کارما میبرد.

به گفتگو آنلاین خوش آمدید
سلام! برای صحبت در واتساپ یکی از کارشناسان پشتیبانی ما را انتخاب کنید
تیم به طور معمول در چند دقیقه پاسخ می دهد.