از مجموعۀ خودشناسی و تحول فردی

خروج از ماتریکس

با دیوید آیک در دوره‌ی خروج از ماتریکس همراه شوید تا از طریق یک عمر جست و جو، رها کردن زندگی معمولی و شنیدن سرزنش‌های دیگران ، پرده از ماهیت واقعی زندگی، اتفاقات جهان و آنچه به ما گفته شده، بردارد.

با عضویت در سایت و خرید اشتراک دسترسی نامحدود به بهترین برنامه های جهان داشته باشید.

دیوید آیک
دیوید آیک (نویسنده و نظریه پرداز)
}

۳۸

تعداد دانشجویان

درباره این دوره

شما نمی‌توانید از ماتریکس فرار کنید مگر بدانید در آن هستید. دیوید آیک

با دیوید آیک در دوره‌ی خروج از ماتریکس همراه شوید تا از طریق یک عمر جست و جو، رها کردن زندگی معمولی و شنیدن سرزنش‌های دیگران ، پرده از ماهیت واقعی زندگی، اتفاقات جهان و آنچه به ما گفته شده، بردارد.

دیوید آیک در دوره‌ی خروج از ماتریکس

او در سی سال گذشته اطلاعاتی درباره موضوعات متفاوت زیادی را جمع آوری کرده و آن‌ها را به گونه‌ای بهم وصل کرده که به ما تصویر روشن‌تری از واقعیت‌مان بدهند.

دیوید آیک در دوره‌ی خروج از ماتریکس با ربط دادن وقایع بزرگی که در جهان رخ داده ، به ما درک بهتری از واقعیت شبیه سازی شده‌ای  میدهد که در آن زندگی می‌کنیم، تا بفهمیم چگونه ما را به سمت باور به این توهم سوق داده‌اند و راه‌هایی را یاد می‌گیریم که از طریق آن‌ها می‌توانیم ادراکات خود را تغییر دهیم تا از بند این کنترل رها شویم.

اگه من نگرانی از اینکه مردم چه فکری میکنن
رو رها نمیکردم،  آیا کسی فکر میکنه میتونستم
چیزایی که گفتم یا نوشتمو انجام بدم؟ ممکن نبود!
دیوید آیک

ماتریکس چیست؟

شاید بشه خیلی ساده بگیم ماتریکس یعنی این جهان چیزی که ذهن و حواس پنجگانه‌ی ما درک و برداشت می‌کند نیست.

در گذشته فیلسوف و عارف یونانی، افلاطون داستانی از مردمی در غار تعریف میکند که رو به دیوار غار ایستاده‌اند، غل و زنجیر شده‌اند و سایه‌هایی میبینند.

کسانی که این غل و زنجیرها را باز میکنند و به بیرون غار می‌روند، در آن‌جا مجسمه‌هایی میبینند که آتشی پشت آن مجسمه‌هاست و حرکت آن مجسمه‌ها سایه‌ها را ایجاد میکند و آن غار و سایه‌ها و اسیران آن غار می‌تواند اشاره به همین ماتریکس یا مایا داشته باشد.

در معارف شرق این ایده به نام مایا یا توهم خویشتن وجود دارد که اساس ذهن و ماده است که بر این اساس مستندی آماده شده که بخش هایی از آن به صورت رایگان در اختیار شما در مستند سامادی که بخشی از آن در بخش ویدیوهای رایگان مستند سامادی | قسمت اول – اسارت در ماتریکس و سامادی | قسمت دوم – مایا توهم خویشتن بیان می‌شود.

در عرفان ایران هم به وفور میشه این ایده رو پیدا کرد که شاید این بخش از مثنوی معنوی مولوی اشاره به آن داشته باشد:

مرغ بر بالا و زیر آن سایه‌اش   می‌دود بر خاک پران مرغ‌وش

ابلهی صیاد آن سایه شود   می‌دود چندانک بی‌مایه شود

بی‌خبر کان عکس آن مرغ هواست   بی‌خبر که اصل آن سایه کجاست

تیر اندازد به سوی سایه او   ترکشش خالی شود از جست و جو

ترکش عمرش تهی شد عمر رفت   از دویدن در شکار سایه تفت

سایهٔ یزدان چو باشد دایه‌اش   وا رهاند از خیال و سایه‌اش

سایهٔ یزدان بود بندهٔ خدا   مرده او زین عالم و زندهٔ خدا

دامن او گیر زوتر بی‌گمان   تا رهی در دامن آخر زمان

کیف مد الظل نقش اولیاست   کو دلیل نور خورشید خداست

اندرین وادی مرو بی این دلیل   لا احب افلین گو چون خلیل

رو ز سایه آفتابی را بیاب  دامن شه شمس تبریزی بتاب

ره ندانی جانب این سور و عرس   از ضیاء الحق حسام الدین بپرس

ور حسد گیرد ترا در ره گلو   در حسد ابلیس را باشد غلو

کو ز آدم ننگ دارد از حسد  با سعادت جنگ دارد از حسد

عقبه‌ای زین صعب‌تر در راه نیست   ای خنک آنکش حسد همراه نیست

این جسد خانهٔ حسد آمد بدان   از حسد آلوده باشد خاندان

گر جسد خانهٔ حسد باشد ولیک   آن جسد را پاک کرد الله نیک

طهرا بیتی بیان پاکیست   گنج نورست ار طلسمش خاکیست

چون کنی بر بی‌حسد مکر و حسد   زان حسد دل را سیاهیها رسد

خاک شو مردان حق را زیر پا   خاک بر سر کن حسد را همچو ما

 

دوره ی خروج از ماتریکس

۱-توهم عادی

دیوید آیک لحظه‌هایی از زندگی‌اش را به اشتراک می‌گذارد که آن چیزی را که درباره واقعیت می‌دانست به چالش کشیده شده است، همچنین تعریف می‌کند که چگونه به واسطه‌ی آن‌ها برای همیشه زندگی‌اش عوض شده است.

این اتفاقات او را به سمت مسیر حقیقی که پر از تمسخر و توهین شدن بود سوق داد و در نهایت این مسیر به او یاد داد که چگونه تصورات خود را تغییر دهد و فراتر از توهماتش ببیند. چیزی که او به ما یاد می‌دهد، زندگی انسان، وقایع جهان و آگاهی کاملا متفاوتی از آنچه واقعیت گفته می‌شود است.

در صحبت‌هایش پرده از این حقیقت برمی‌دارد که ما برای همیشه به بردگی مکانیسم کنترل نیروهای مقتدر در این جهان و فراتر از این جهان کشیده می‌شویم، مگر اینکه یاد بگیریم فراتر از واقعیتی که به ما گفته شده است، ببینیم.​

۲- انقلابی در ادراک

ما گمان می‌کنیم هر آنچه که به ما درباره جهان گفته شده است حقیقی است. دیوید آیک به ما مهیب میزند تا دو سوال بسیار مهمی را از خود بپرسیم که ممکن است قبلاً  هرگز به آن فکر نکرده باشیم، اولین سوال این هست که ما چه کسی هستیم؟ و سپس دومین سوال، این واقعیتی که هر روز تجربه می‌کنیم چیست؟ برای اینکه این پرسش‌ها را بفهمیم، ما باید درک خود را از یک جهان واقعیت فیزیکی به جهانی که تنها از فرکانس و انرژی ساخته شده است تغییر بدیم.
هر چه بیشتر با این توهم اُنس بگیریم که موجودات فیزیکی هستیم، بیشتر دستکاری می‌شویم تا قدرتمان را از دست بدهیم و ناتوان بشویم، وقتی شما دیدگاه خودتان را نسب به خودتان و واقعیت‌تان تغییر بدید، شما شروع به پس گرفتن قدرت خودتان می‌کنید و می‌فهمید برای رسیدن به آن جهان رویایی فقط یک تغییر در ادراک فاصله دارید.

3 – واقعیت هولوگرافیک

واقعیت هولوگرافیک

دیوید آیک ما را با مفهوم واقعیت هولوگرافیک آشنا می‌کند. جایی که در آن در وضعیتی از وجود زندگی می‌کنیم که چیزی بیشتر از اطلاعات به شکل امواج نیست. درک ما از واقعیت مدت بسیار زیادی هست کج و متزلزل بوده است. که ما باور داریم در واقعیتی زندگی می‌کنیم که حتی به واقعیت اصلی نزدیک هم نیست.

این مسئله به این خاطر است که جهانی که ما فکر می‌کنیم خارجی است تنها در ذهن ما اتفاق می‌افتد. وقتی ما درک خودمان را از این اطلاعات تغییر دهیم، همه چیز را که در جهان و در بدن خودمان تجربه می‌کنیم را تغییر می‌دهیم. با استفاده از این درک ما به این فهم میرسیم که توانایی درست کردن خودمان را داریم.

4 – دیدن ماتریکس

دیوید آیک در توضیح بیشتر تصور ما از زندگی در یک واقعیت هولوگرافیک، جهان ما را با جهان فیلم ماتریکس برابر می‌داند. یعنی واقعیت ما توسط نوعی تکنولوژی که خارج از واقعیت فیزیکی ما است شبیه سازی و اجرا می‌شود.

اکتشافات علمی اخیر برای تأیید این موضوع آغاز شده‌اند. این بدان معنی است که درک ما از واقعیت و خودمان به صورت یک فرکانس نشان داده می‌شود، که با انرژی جهان پیرامون ما هماهنگی و ارتباط دارد. اما ما این توانایی را داریم که آگاهی‌مان را فراتر از این ساختاری که بر کل زندگی ما القا شده است گسترش دهیم و سرانجام شیوه زندگی خودمان را تغییر دهیم.

 

5 – رمزگشایی ماتریکس

​دیوید آیک بیشتر ما را درون ماتریکس می‌برد تا با بررسی متون باستانی و افسانه‌هایی که موجوداتی را از جهان‌های دیگر توصیف کرده‌اند که یک درک محدود از واقعیت اطراف ما را به ما تحمیل کرده‌اند.

با این دانایی شما می‌توانید شروع به رمزگشایی ماتریکس کنید و از کنترل آن‌ها آزاد بشید. ما انواع موجوداتی را بررسی می‌کنیم که این واقعیت شبیه سازی شده که ما در آن زندگی می‌کنیم را ساخته‌اند. و سعی می‌کنیم که به این پرسش پاسخ دهیم که چرا آن‌ها اینقدر مشتاق هستند که روی توهم ما از واقعیت تأثیر بگذارند.

6 – برنامه قدرتمند‌ سازی

زندگی انسان یک دانلود ادراکی طولانی مدت است، از لحظه‌ای که متولد می‌شویم، در آموزش دیدنمان و در تمام طول زندگی‌مان، ما درحال دانلود کردن هستیم، ولی چه اتفاقی می‌افتد وقتی که متوجه میشویم که این دیگر با چیزی که برنامه ریزی شده هماهنگ نیست؟
دیوید آیک این چیزی که برنامه ریزی شده را توصیف می‌کند، همچنین متد‌ها و راهکارهایی را که برای تقویت آن بکار می‌روند را توصیف می‌کند، و اینکه چه اتفاقی می‌افتد اگر شما شروع به بیدار شدن کنید. همۀ این‌ها با تشخیص دادن ماتریکس و بعد فهمیدن این که شما بسیار فراتر از چیزی هستید که باور دارید، شروع می‌شود.​

 

7 – شبکه ی کنترل

​اگر زندگی ما یک دانلود بزرگ باشد که ما را برنامه ریزی می‌کند که به شکلی باور داشته باشیم و رفتار کنیم که خوشایند آن‌هایی باشد که ماتریکس را کنترل می‌کنند، پس ما باید بپرسیم که چگونه داریم کنترل می‌شویم؟

دیوید آیک برای اینکه به ما کمک کند تا این قفس ذهنی‌ای که انسان را در خود حبس کرده، بهتر بشناسیم، ما را با مدل سلسله مراتبی تار عنکبوت آشنا می‌کند. این از نیروهای آرکانی در واقعیت دیگری می‌آید و درون جوامع مخفی و فاسدان بزرگ که اطلاعات دریافتی ما را کنترل می‌کنند بخش شده‌اند، از احزاب مخالف سیاسی گرفته تا اتفاقات بزرگ، هیچ چیزی در جهان تصادفی نیست. همۀ آن‌ها از روی قصد ساخته شده‌اند تا ما را از پس گرفتن قدرتمان و فرار از این شبکه کنترل باز دارند.

شبکه ی کنترل - خروج از ماتریکس - دیوید آیک

8 – بازی‌های ذهن

دیوید آیک جزئیات تأثیرات نیرنگ‌های سیاسی را بیان می‌کند که همۀ آن‌ها بخشی از یک طراحی محاسبه شده‌ی سرد هستند که شامل بازی های ذهن انسان می‌شوند.
او توضیح می دهد که مهم نیست که چه کسی قدرت را در دست داشته باشد، یک ساختار کنترل دائمی وجود دارد که همۀ کارها را از مکان پنهان خودکنترل می‌کند، اگر ما بتوانیم یاد بگیریم که از همۀ آشفتگی‌های جهان و اخبار یک قدم به عقب برداریم، در واقع می توانیم ساختارهای کنترل کننده پیش روی خود را مشاهده کنیم. باید یاد بگیریم که چه کسی از حوادثی که اتفاق می افتد سود می برد، و همه چیز را زیر سوال ببریم.​

9 – هوش مصنوعی و آرکان‌ها

چه کسی در مرکز شبکه قرار دارد که همۀ امور را کنترل می‌کند و هدف نهایی آن‌ها چیست؟
دیوید آیک مسئله‌ آرکان‌ها را روشن می‌کند که ممکن است نوع بسیار پیشرفته‌ای از هوش مصنوعی باشند که دارند به آرامی جهان ما را دستکاری می‌کنند تا به یک ویرانه‌ی تکنولوژیکی تبدیل شود، همچنان که حرکت تکنولوژی ادامه می‌یاید، ممکن است اتصال مغز انسان به اینترنتِ همه چیز اجتناب ناپذیر باشد، وقتی این اتفاق رخ دهد، به ما اخطار داده شده که انسانیت ممکن است به یک کندوی ذهن تبدیل شود که در خدمت نیروی غیر انسانی است.​

10 – کلید آزادی

یک راهی برای رهایی از این بند کنترل که در جامعه ما حاکم است وجود دارد که هر کدام از ما این کلید آزادی را در اعماق وجود خودمان داریم.
دیوید آیک نتایج کارهای موسسۀ هارت مث را با ما به اشتراک می‌گذارد تا نشان دهد که قدرت قلب وسیله اصلی ما است تا اتصال خودمان را از این ماتریکس قطع کنیم و کنترل زندگی خودمان را بدست آوریم.

او توضیح می‌دهد که قلب ما را به سطح بالاتری از آگاهی متصل می‌کند که فراتر از زبان انسان است. برای بسیاری از مردم، جهان نمودی از تفکر و توجیه بیش از حد مغز است، ولی وقتی ما قدرت را به قلب می‌دهیم و اجازه میدیم که ذهن را کنترل کند، ما به منبع بالاتری از آگاهی و دانش دست میابیم که می‌تواند به ما کمک کند که جهانی بهتر برای همه درست کنیم.

کلید آزادی - خروج از ماتریکس

 

11 – بیداری ذهن حاکم

ذهن حاکم را بیدار کنید و آنچه را که واقعاً هستیم را گرامی بدارید، تعداد بسیار زیادی از ما، قدرت ادراک و زندگی خود را رها می‌کنیم.
دیوید آیک نشان می‌دهد که چگونه می‌توانیم ادراکات خود را پس بگیریم، اما تنها در صورتی می‌توانیم این کار را بکنیم که مایل باشیم خود را از عقاید صلب رها کنیم. او توضیح می دهد که ما زمانی می‌توانیم این کار را انجام دهیم که بر ادراک خود کنترل داشته باشیم و آگاهانه انتخاب کنیم که چه چیزی را باور کنیم و به دیگران که همین کار را انجام می‌دهند احترام بگذاریم، حتی اگر با آنها موافق نباشیم.​

12 – تحول واقعی

قدرت خودتان را تقویت کنید چون دیوید آیک بررسی‌ دقیقی در رابطه با اتفاقات جنجالی که در جهان امروز رخ می‌دهند انجام داده است تا به ما کمک کند که بفهمیم عشق چه چیزی هست و چه چیزی نیست، تا اینکه بتوانیم جهان خودمان را پس بگیریم.
همچنین او به ما توضیح می‌دهد که اگر می‌خواهیم جلوی پیدایش یک جامعه‌ی فاشیستی را بگیریم، باید دیگر مثل یک جامعه‌ی فاشیستی رفتار نکنیم، اگر ما بتوانیم جلوی نفرت‌ها را بگیریم و برچسب‌ها را کنار بگذاریم، می‌توانیم اختلافات را هم از بین ببریم.
ما باید دوستی و عشق بی قید و شرط را رواج دهیم و بُعد آگاهی خودمان را بالا ببریم تا ببینیم که همۀ ما یکی هستیم.​

13 – به یاد آور چه کسی هستی

برای خروج از ماتریکس، لازم و ضروری است که به یاد بیارید که چه کسی هستید.
در این قسمت پایانی دیوید آیک وسایلی که شما برای این سفر به سمت بیدار شدن نیاز دارید را کامل می‌کند، او توضیح می‌دهد که ما خویشتن خودمان را در میان نام‌ها، خانواده، مشاغل، دین و تعداد زیادی از برچسب‌ها از دست داده‌ایم.

ما از این موارد برای ساختن یک نسخه خیالی از خودمان استفاده می‌کنیم تا در توهم آنچه که فکر می‌کنیم واقعیت است آن را بوجود بیاوریم، با یادگرفتن این که خودتان را بعنوان یک جلوه‌ی منحصر بفرد از امکانات نامحدود بدانید، قدرت خودتان را پس بگیرید.

نکته اصلی این است که خود را با دیگران مقایسه نکنید و از منحصر به فرد بودن خودتان پا پس نکشید.​


فهرست مطالب

14 درس
۰۷:۵۹:۲۴


محدود به اشتراک
۰۰:۲۸:۵۱

محدود به اشتراک
۰۰:۲۷:۲۵

محدود به اشتراک
۰۰:۲۹:۳۱

محدود به اشتراک
۰۰:۲۹:۳۵

محدود به اشتراک
۰۰:۲۹:۱۷

محدود به اشتراک
۰۰:۳۱:۵۷

محدود به اشتراک
۰۰:۳۴:۴۶

محدود به اشتراک
۰۰:۲۷:۴۵

محدود به اشتراک
۰۰:۲۸:۴۶

محدود به اشتراک
۰۰:۲۹:۰۱

محدود به اشتراک
۰۰:۲۸:۱۴
محدود به اشتراک
۰۱:۳۳:۰۴
دیوید آیک
دیوید آیک (نویسنده و نظریه پرداز)

.دیوید آیک با ربط دادن وقایع بزرگی که در جهان رخ داده، به ما درک بهتری از واقعیت شبیه سازی شده‌ای میدهد که در آن زندگی می‌کنیم

تحول شما از اینجا شروع می شود

دسترسی به تمام دوره‌ها و مستندها تنها با تهیه یک اشتراک

با خرید اشتراک چه چیزهایی را به دست می‌آورید.

  • دسترسی آنلاین به تمامی دوره‌ها در هر زمان
  • پنل کاربری جهت مدیریت دروه‌های ثبت نام شده
  • دسترسی به مدیتیشن‌های اختصاصی ققنوس
  • دسترسی به تمام مستندها
اطلاعات تکمیلی و خرید اشتراک
با سفر ققنوس به شگفتی‌های درونی خود دست یابید.
به گفتگو آنلاین خوش آمدید
سلام! برای صحبت در واتساپ یکی از کارشناسان پشتیبانی ما را انتخاب کنید
تیم به طور معمول در چند دقیقه پاسخ می دهد.